26 Mart 2009 Perşembe

Bombay Fasülye Pilakisi

Notlar …

“Güneşi Gördüm”ü merak ediyorum.Bir an evvel seyretmem lazım.Şu eleştirmenler evrensel film olmadığını savunuyorlar ve acımasızca eleştiriyorlar ya !
Bir filmin iyi olabilmesi için; illa Nuri Bilge Ceylan’ın yönetmesi veya Kapıkule’den dışarıya çıkabilmesi mi gerekir, hiç anlayamıyorum. Kımızıgül aştı kendini, bence takdir edilmeli biraz :o
Film dedim de, biraz geç olsa da “Twilight” filmini seyretmek kısmet oldu. Hani bir insan ve vampir arasındaki sıradışı ve epik bir aşkı konu eden, yazar Stephenie Meyer’in “Alacakaranlık” romanından uyarlanan filmi. Makyajları biraz abartılı bulsam da hikaye ve aşkın izleyiciye yansıması çok başarılıydı.Devam filmi de çekiliyormuş.
Ne mutlu :)

Seçimler geldi çattı ! Bu seçimler bana yerel seçimlerden çok genel seçim olacakmış havası verdi. O derece gaza geldi partiler. Mitinglerde sataşmalar, her yana asılmış bayraklar, tanımadığımız, Türkiye’yi değil dünyayı kurtaracakmış gibi sırıtan resimlerle dolu sokaklar.
Eski oturduğumuz sokağın bakkalı bile muhtar olmak için adaylığını koymuş. Nedir bu politika sevgisi ? Adam daha para üstünü doğru düzgün veremezken !!!
Ama tabi bu ülke Receplerin ülkesi. İvedik ve Erdoğan’da halkın içinden gelip çok sevilmedi mi? Bakkal neden ben de bu ülkeyi yönetemeyeyim diye düşünmez mi? Haklı adamcağız :)
Sen Bakkal’sın, büyük düşün !!

Şu güneş yüzünü göstersin, şu bahar kokusunu bir alayım . Hemen kendimi Büyükada’ya ışınlamayı düşünüyorum. Bu gri renk beni çok sıktı. Yeşil rengi ve doğayı kucaklamak için can atıyorum :s

“Amansız Ol”
Reklamlarda duymuşsunuzdur. Türk Milli Takımımızın yeni sloganı !
Bu cümlenin doğru kullanıldığını düşünmüyorum.
Milli olarak yüreklendirmesi gereken kelimeler seçerken daha dikkatli olunmalı sanki.Milletimiz yüreklenelim derken “amansız” kelimesinin anlamını araştırmaya ve tartışmaya başladı :s

Hangi web sayfasına girsem Seda Sayan’ın fotoğrafı ve elinde zayıflamasının sırrı olan elma-krom maddesi. Hala zayıflamak için spor yapmanın ve doğru beslenmenin gerektiğini bilmeyenlerin beynine empoze edilmeye çalışılan bir reklam.
Zayıflamak için niye kapsül yutayım ? Zayıflamaya kesin karar verdiysem ve iradeli biriysem zayıflarım zaten. Bana fenalık geldi elmalı Seda Sayan’dan :s


Tarifim;

Malzemeler:
  • 250 gr. Bombay fasülye
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 adet havuç
  • 1 adet soğan
  • 3-4 diş sarımsak
  • 4 adet kesmeşeker
  • 1 tepeleme yemek kaşığı domates salçası
  • tuz
  • 1 avuç kıyılmış maydonoz
Yapılışı:
  1. Fasülyeleri 1 gün önceden tuzlu ılık suda bekletin.
  2. Bir gün sonra haşlayıp süzün.
  3. Tencerede sıvıyağda ince ince kıydığınız soğan ve havuçları soteleyin.
  4. Bütün halde sarımsakları da katın.
  5. Salçayı ekleyip kavurun.
  6. Sıcak su ekleyip fasülyeleri içine boşaltın.
  7. En son tuz ve kesmeşekerleri katıp kısık ateşte pişmeye bırakın.
  8. 30-40 dakika kadar sonra ocağın altını kapatıp maydonozları üzerine dökün ve kapağını kapatın.
  9. Soğuyunca servis edin.

1 yorum:

ella dedi ki...

bak şimdi akşam akşam nasıl canım istedi. aşkolsun bu güzel pilaki resmi böyle konur mu hiç :))