13 Nisan 2009 Pazartesi

Cevizli Kurabiye

Yazamadım uzun zamandır.
Sebebini tam olarak bilemesem de bir süre “duraklama dönemi”ne girdim sanırım. Ya da nadasa bıraktım kendimi.
İnsan psikolojisi işte !
Buna ihtiyacım varmış gibi geldi. Zaman zaman ruhumuz bir yerlere kaçmak ister.
Belki de saklanmak. Farklı bir moda bürünmek. Benimki öyleydi.
Ana yolda giderken farklı bir sokağa sapmak istedim. O sokakta ana yola çıkıyormuş neyseki :)

“Gerileme dönemi”ne girmeden toparlandım :) ve işte buradayım.
Günah çıkarma faslı bu kadar. Sadede gelelim.

Geçen gün bir gazete kadınların 7 günahını araştırmış ve bunu yazı haline getirip okuyucularıyla paylaşmış. ("Seven" filmini izleyip çok etkilenmiş olmalılar :p)
Efendim, biz kadınların günahları ; tembellik,merak, açgözlülük,gurur,dedikodu, alışveriş ve kıskançlıkmış. Bunlar bir tek bizim cinsimize has özellikler değil ama en çok bize yakıştırılmış günahlar.
Şimdi;
Tembellik : Bu özellik, sabahları çayını doldurup, boş ve insana hiçbir şey katmayan kadın programlarını hiç kaçırmadan takip eden, seda sayanla yatıp petek dinçözle kalkan, her sabah göbek atma enerjisini içlerinde nasıl bulundurduklarını anlayamadığım ve bu yüzden evini boşlayan hatunların her gün işledikleri bir günah :) Hiç üstüme alınmıyorum bu günahı :p

Merak : Azıcık ucundan da olsa var hepimizde. Ölçüsü kadından kadına değişir bana göre.Kimi komşusunun, akrabalarının iç çamaşırına kadar şeceresini öğrenmek ister.Bu ona ne sağlar meçhuldür. Kimi arkadaşının kullandığı rujun renk kodunu merak eder. Bu da pek günahtan sayılmaz.

Açgözlülük : İmkb günleri vardır kadınların. Kurlar bile bunlara göre iner çıkar :)
Böyle günlerde bir tabağa 20 çeşit yiyecek konulur. “Ay çok koymuşsun yiyemem ben bunu şekerim” der Obez Hanım. Ama iki laklak, bir kahkaha. Kırıntıları bile kalmaz o kadar çeşidin tabakta. Sonra “ Bak ısrarına dayanamadım canım, çok yedim. Yoksa yemiyorum bu kadar” der.
Hadi oradan !! Senin dayanamadığın karbonhidratın cazibesi. Açgözlüsün sen aç !Bu yüzden günahkarsın! Ve cehenneme gideceksin :)Hahahahaah :D

Gurur : Bu günah mı canım şimdi ? Olmazsa olmaz bu.

Dedikodu : Bunu hayatlarının odak noktası haline getiren kadınlar yok değil. Eski bir sekreterimiz vardı duyduğu bir haberi 10 dakika içinde bütün odalara yayma yeteneğine sahip biriydi. O derece kendini bu konuda yetiştirmiş uzman bir kişilikti :) Eğer bu gerçekten bir günahsa cehennemde ona özel bir süit ayrılmıştır herhalde :)

Alışveriş : Çok günah işledim sayın peder :p

Kıskançlık : Çok kıskanç, adama göz açtırmayan, boğan kadınları hiç anlamıyorum.Böyle davranan kadının kendine özgüveni yoktur bana göre. Her an adamın kendisini bir başkası için terk edeceğini düşünerek hayatı kendilerine ve birlikte oldukları erkeğe zehir ederler. Erkeğin onlara karşı saygısının azalmasına sebep olurlar. Zaten çapkınlık potansiyeli olan bir erkekle birlikteysen onun hayatında ömür boyu sadece sen olmayacaksın. Ya bunu tercih etme ya da bu günahı işleme !!

Çok kolay, mutfağınızda sürekli bulunan malzemelerden yapılıyor bu kurabiye.

Malzemeler:

  • 1 paket margarin
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 su bardağı ceviz (çekilmiş)
  • 1 yumurta akı
  • aldığı kadar un
Yapılışı:
  1. Margarini eritin.
  2. Ilınınca pudra şekeriyle çırpın.
  3. Elinizle şekil verebileceğiniz kıvama gelene kadar un ilave edin.
  4. Cevizden 1 çay tabağı kadarını kenara ayırın.Geri kalanını hamura katıp yoğurun.
  5. Elinizle şekil verip üst kısmını yumurta akına değdirip sonra cevize bulayın.
  6. Pişirme kağıdı yaydığınız tepsiye dizip önceden ısıttığınız 170 derecede fırında 20-25 dakika kadar pişirin.

6 yorum:

TAZE NANE dedi ki...

Kurabiye ne kadar harikaysa.
Yazında çok güzeldi.......

Kızıl dedi ki...

Kesme şekerim nerelerdesin sen diye sormuyorum zira günah çıkarmış ve açıklamışsın nedenlerini. Ah şu bahar havası yok mu, bahar havası çarpıyor bizi ve neye uğradığımızı şaşırıyoruz :)

Neyse Kadınlara yakıştırılan günahlar konusuna gelelim.

Açıkçası sadece tembellik bana uyuyor. ne meraklıyımdır, ne açgözlü, ne aşırı gurur yaparım, ne dedikodu, kıskançlık hiç yok, ama alışveriş deyinceeeeee bak orda dururum ve bir şey söylemem :)))

Öyle işte bu kadar. Sevgilerimi yolluyorum sana, bir de öpüyorum çok.

Kurabiyelerde ayrıca nefis görünüyor, ellerine sağlık arkadaşım.


Görüşmek üzere, hoşçakal.

kesmeşeker dedi ki...

Taze Nane,
Teşekkür ederim canım, keşke ikram edebilseydim :)

Pandoracım,
Evet bu havalar belkide böyle yaptı.Hala istediğim havalar gelmedi diyedir belkide.
Senin gibi hiperkaktif bir anneye tembellik mümkün değil uyamaz.Şaka kabul ediyorum bunu :)))
Ben de seni çok öpüyorum canım :)

Unknown dedi ki...

kadınların genelini tarif etmiş gibi duruyor.tarif çok güzel ellerine saglık.

şirinem dedi ki...

ellerinize sağlık harika görünüyorlar

kesmeşeker dedi ki...

Eylem,
Teşekkür ederim, tarif aynı zamanda çok pratik ve lezzetli :)

Şirinem,
Beğenmene sevindim :)