11 Mart 2008 Salı

Pratik Yoğurtlu İskender Kebabı

Şu son günlerde pek blogumla ilgilenemedim.Hiç bu kadar ara vermemiştim.Beni takip eden ve merak eden arkadaşlara çok teşekkür ederim.Son günlerde iş bakımından aşırı bir yoğunluğum ve nerdeyse 10 gündür hastaneye gidip gelmekle ilgili bir trafiğim vardı.İnanın hangi birine yetişeceğime şaşırdım.Ara sıra kendinizle ilgili öncelikleriniz değişebiliyor maalesef. Geçen gün de bir arkadaşım doğum yaptı. Anne olmanın nasıl bir duygu olduğunu tatmaya başladı. Dünyaya bir canlı getirmenin ne mucizevi bir şey olduğunu birebir yaşıyor şu sıralar.
Hastane dönüşü sabah Beşiktaş’ta kahvaltı yaptık Azem’le.Hava da o kadar güzeldi ki. Deniz ve güneş parıl parıldı. Kocaman bir patatesli omleti lüplettim. O temiz havada öyle güzel gitti ki. Kahvaltı ederken insanın gözü ister istemez aynı mekandaki insanlara takılıyor. Çok kalabalıktı, hafta içi olmasına rağmen herkes bu güzel havayı değerlendirmek istemişti. Bir avukat kadın gözüme takıldı, mesleğini nerden bildiğime gelince çünkü üzerindeki o dik yakalı mahkemede giyilen kıyafeti çıkarmamıştı. Çok garip geldi bu bana.Hayır oraya kahvaltı etmeye yada çay içmeye gelmişsin.Üzerindeki o üniformayı çıkarmama sebebin ne olabilir? İspat etmen gereken bir durumun mu var? “Ben avukatım.Bana ona göre davranın. Yiyeceğim ve içeceğim şeylere diğer müşterilerinize gösterdiğinizden daha fazla itina gösterin.Yoksa sizi dava ederim, ayağınızı denk alın!”gibi bir mesajmı vermek istedin acaba? Ne kadar gereksiz. Aynı şekilde doktorların ve özellikle tıp fakültesi öğrencilerinin hastane yada fakülte dışında sivil kıyafetle dolaşmaları gerekirken, beyaz önlükleriyle dolaşmalarını çok saçma buluyorum. Bu kompleksten ve özgüvensizlikten başka bir şey değil bana göre.İş kıyafeti işte giyilir, adı üstünde.Üstelik özellikle hastane çalışanlarının giydiklerinin çok temiz ve steril olması, hastane dışından bir çok mikrobun bu kıyafetlerle içeriye taşınabileceği hiç düşünülmez mi? Bu yazdıklarımdan yanlış bir mana çıkarmayın sakın.Hayatım boyunca hiç avukat yada doktor olmak istemedim.Onlara bir garezim yok yani. Bunlar çok güzel ve kutsal meslekler ama böyleleri biraz ucuzlaştırıyor gibi geliyor bana.Ne bileyim paylaşmak istedim işte.
Geçenlerde Pandora, beni sobelemişti.Konusuda “Zamanda yolculuk olsaydı hangi tarihe giderdin?”
Ben sanırım öyle bir yolculuk imkanı olsaydı bir çok tarihe gitmek isterdim.Çocukken bir dizi vardı adı “Zaman Yolu”ydu galiba.Çok severek izlerdim o diziyi.O dizideki gibi istediğim zaman istediğim zamana ve mekana gidip gelmek isterdim.Ha birde şu sıralar “Journeyman” diye bir dizi izliyorum.Oradaki adam da zamanda seyahat ediyor.İnsanlara yardım ediyor falan filan.
Yani kısaca bir tek zaman değil benim gitmek istediğim.Mümkünse birkaç zaman olsun.
1.Atatürk’le çok tanışmak istediğim için Cumhuriyetin kurulduğu yıllara gitmek istiyorum.
2.İngiltere’de, hani çok kabarık elbiselerin giyildiği,saçların da aynı şekilde yapıldığı bir zaman var ya oralarda bir gün yaşamak,öyle kokoş kokoş dolaşmak hoş olabilirdi.
3. M.Ö.taş devrine gideyim ilkel insanları tanıyıp onlara bir şeyler öğreteyim.Bütün evreni çözdüm ya ben :)) benden faydalansınlar.
Daha bir çok seçenek olabilir.Şimdilik bunlar aklıma geldi.
Bu arada çok fazla yemek yapamadım son günlerde.Yaratıcılığımı kullanıp, evde İskender kebabı yapmayı denedim.Hiç fena olmadı. Bence sizde deneyin, Çok basit.
Malzemeler:


  • 400 gr.kadar hazır kesilmiş dana döneri
  • 1 adet pide
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 3 adet domates
  • 1 kaşık salça
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı acı toz kırmızı biber
  • tuz
  • 150 gr.tereyağı
  • e tabi yoğurt :))
Yapılışı:

Önce domates sosunu hazırlayın.Bunun için 3 domatesi rendeleyin.Sıvıyağda domatesleri pişirip içine 1 kaşık domates salçası koyun.Sonra baharatlarını ve tuzunu ekleyip kısık ateşte pişirmeye devam edin.Bu arada o pişerken pideleri (artık bir çok fırında Ramazan olmasada satıyorlar, bulamazsanız büyük marketlerden alın) kare kare küçük parçalar halinde kesin.Bir tavada ya da mikrodalga fırında dana dönerlerini ısıtın.Tabağa düzgünce pideleri dizip üzerine sıcakken domates sosundan dökün ki pideler sosu emsin.Onun üstüne dönerleri dizin.Üzerine biraz daha sos koyun.En son tereyağını eritip acı toz kırmızı biber ilave edin.Onu da dönerlerin üzerine sıcakken gezdirin.Yoğurtla servis edin.Bence harika oldu, denemelisiniz.


6 yorum:

Cynthia dedi ki...

I wish I could read your blog :(

kesmeşeker dedi ki...

Cynthia I'm so sorry, I wish too:(

Kızıl dedi ki...

Merhaba uzun süredir seni göremeyince merak etmedim değil aslında, hastane koşturmalarından dolayı geçmiş olsun diyorum umarım geçmiştirde. Yoğurtlu iskender olayını bende denemiştim daha önce gayette lezzetli olmuştu, marketlerde satılan hazır dönerler gerçekten çok işe yarıyor. Görüşmek üzere...

kesmeşeker dedi ki...

Merhaba Pandora,
İlgin için teşekkür ederim.İyiyim, endişelenecek bir şeyim yok.Pratik yemekler yapmak iyi oluyor, zaman kazandırıyor insana.Hele çalışan bayanlar için birebir.
Görüşürüz:))

Adsız dedi ki...

Cok nefis görünüyor,ellerine saglik.Sevgiler.

kesmeşeker dedi ki...

Teşekkürler kızılcık şurubu,
Sevgiler:))