5 Kasım 2008 Çarşamba

Ispanaklı Tavuk Sarma

Geçen haftadan beri gazetelerde, televizyonlarda bu “Hüseyin Üzmez vakası”nı takip ediyorum. Takip ediyorum ve görüyorum ki bağlı bulunduğu gazete ve onun zihniyetindekiler adama hiç tepki vermeyip, üstelik her şeyi yastık altı yaptılar. Aslında buna şaşırmamam gerekir, çünkü ne idüğü belirsiz bir raporla adam bir şekilde cezaevinden salıverildi zaten. Şimdi ben bu durumda ülkemin ne kadar vahim bir durumda olduğunun nasıl farkında olmam? Ve nasıl gelecekle ilgili endişeye kapılmam?
Hele eşi ve kendisinin, kameralara pişkin pişkin gülücükler saçmasının ardından nasıl bir yola doğru durmadan devam ettiğimizi düşünmem?

Atatürk, Türkiye Cumhuriyeti’ni kurduğu zaman bize bazı devrimleri de armağan etti. Bunlardan biri ve en önemlisi de kadın-erkek eşitliğine dayanan tekeşli aile yapısını içeren şu anki sistemimiz. Bu da kanunla zorunlu hale getirildi. Modern, gerici olmayan, çağdaş yaşamın gereği, olmazsa olmaz bir sistem bu. Ama ne yazık ki, Hüseyin Üzmez ve onun zihniyetindeki yobazlar bu çağda bile din hukuku ve emri adı altında resmi nikah dışında kaç tane olduğu belirsiz kadınlarla (ya da sübyanlarla ) beraber olup, bunun sevap olduğunu savunarak, kendi azgınlıklarının üstüne kılıf geçiriyorlar ve bir güzel harem kuruyorlar kendilerine. Cahil ve yine “dinimizin gereği buymuş” diye kendini kandıran akılsız kadınlarda böyle güle oynaya karşılıyor, baş tacı ediyor kocalarını.

Türkiye’de hayata geçirilmek istenen şey aşikar. Bu başımızdakilerden, yaşanan olaylardan da gün yüzüne çıkıyor işte. Asırlar önce oluşturulmuş Arap yaşam tarzı, modern yaşam tarzıyla değiştirilmeye çalışılıyor.Bu da gözümüzün içine içine sokuluyor böyle. Bu din istismarı değilse nedir? Laik ve modern düzene kılıç vurmak değil de nedir?

Ekranlarda, gazetelerde, ahlaktan, günahtan, dindarlıktan bahsedenler bir ellerini vicdanlarına koysunlar. Şimdi bu adam çok mu iyi yaptı da siz bu adamı yerden yere vurmayıp, gönül koymadınız ? İpini çekmediniz?

Çocukla, yetişkin arasındaki ayrımı yapamayan, çocuk intihara kalktığı halde, psikolojisi bozulmamış diyen bir cehalet ordusundan ne beklenir ki?

Şimdi Türkiye nereye gidiyor? diye sormayın.
Hala görmüyorsanız, bir göz doktoruna görünün.



Ben ıspanağa bayılıyorum. Onunla yemeklere değişik tatlar katmayıda seviyorum.Bu yemeği ilk defa denedim.Hem tadını, hem de görüntüsünü çok beğendim.Misafir ağırladığınız zaman sunum açısından iyi bir alternatif olabilir.





Malzemeler:


  • 2 adet tavuk göğsü (şinitzellik dilimlenip dövülmüş)
  • 1 kilo ıspanak
  • 1 paket pane harcı (Knorr)
  • Sıvı yağ
  • Tuz, karabiber, kimyon
  • Birkaç tane kürdan
Yapılışı:


  1. Ispanağı bol suda yıkayıp tutam tutam koparın (bıçakla kesmezseniz vitamini içinde kalır)
  2. Sıvıyağda ıspanağı kavurun.
  3. Tuz, karabiber ve kimyon ilave edin.
  4. Ispanak biraz soğuduktan sonra tavuk dilimlerinin içine sığacak miktarlarda koyup rulo şeklinde sarın.
  5. Açılmaması için yanlarından kürdanla tutturun.
  6. Bu şekilde pane harcına bulayıp kızgın yağda kızartın.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu olayın beni de ne kadar üzdüğünü, sinirlendirip kızdırdığını tahmin edersin Pınarcığım. Haber bile izleyemiyorum artık :( Ne olacak halimiz?

kesmeşeker dedi ki...

Bu tip olayların hortlaması daha çok devam edecek ve biz tepki vermeye devam edeceğiz.
Ama sabrımız nereye kadar deavm edecek bilmiyorum :(

Adsız dedi ki...

Tauk sarma leziz gözüküyor.ellerinize sağlık.Paneye bulamadan önce yumurtaya bulayacak mıyız.tşk ederim...
oya-------------------

kesmeşeker dedi ki...

Oya merhaba,
Beğendiğin için teşekkür ederim.
Paneye bulamadan önce yumurtaya bulanmayacak.Ispanaklara yumurtalar yapışır ve tadı farklılaşır. Sen sadece kürdanlarla tutturduktan sonra pane harcına bula ve kızart.
Sevgilerimle.