11 Şubat 2009 Çarşamba

Pırasalı Börek


IN THE BUS...
Sık sık otobüs ve tramvaya binenler biraz sonra yazacaklarıma şahit olmuşlardır mutlaka.
Bu ulaşım araçları her gün “yurdum insanı” profilleriyle doludur.Bu vatandaşlarla yolculuk etmek bazen tebessüm edici, bazen can sıkıcı haller alabilir.
Geçenlerde iş çıkışı otobüse bindim. Otobüs benim bindiğim durakta hemen doluveriyor zaten.Diğer duraklara uğramasına gerek yok :)
“Tecrübeli ve bilinçli” otobüs yolcuları olarak hepimiz arkalara doğru ilerliyoruz. Ben de ayakta yolculuğuma devam ediyorum.Bir durak sonra, tutunduğum koltuktaki şahıs inmek için kalktı, bana yer verdi. Ben de oturdum. Oturmadan önce yanımda ayakta dikilen kadın ben oturunca kendisine yer verilmedi diye mi nedir, çantasını omzumun üzerine yerleştiriverdi.Nerdeyse kafamın üstüne koyacak. İtmeye çalışıyorum, kendimi çekiyorum nafile. En sonunda dayanamadım kibarca uyardım.
Amanııııın, kadın tam bir şirret çıkmaz mı?
-Rahat rahat oturuyorsun bir de çantama laf söylüyorsun.
-Çantanı omzumda taşıyarak yolculuk etmek zorunda değilim.
-Ayaktayken sen de benim üstümdeydin.(Külliyen yalan, otobüslerde kimseye değmeden yolculuk yapanların yarışması olsa ben birinci olurum, kadının amacı benimle tartışmak, gazını çıkarmak, belki de kendisine yer verilmesini sağlamak)
Baktım, kadın devam edecek tartışmaya. Ki ben bu tip yerlerde kavga edilmesinden, tartışılmasından hiç hoşlanmayan biriyim. Böyle davrananlara da “çok yanlış” diyen gözlerle bakarım.
-Kusura bakmayın akşam akşam sizinle tartışamayacağım, tarzım değil
dedim ve hemen kulaklıklarımı taktım. Müzik dinlemeye başladım.
Benimle tartışmak için can atan kadın dondu kaldı.
“Bazen susmak en etkili cevaptır” lafının hakkını verdim :p Kendimle gurur duydum ki benim annem, kardeşimle ben çok küçükken otobüse binip, kendisine yer vermeyen erkek otobüs yolcularından birini kurban olarak seçip kafasına çanta geçirmiş insandır.İki küçük çocuklu kadına yer verilmedi diye otobüsü birbirine katmış bir kişiliktir. Bu anlamda annemin genlerini almamışım yani :)

Komik anlar da yaşanmıyor değil tabi.
Bir kere otobüse bir teyze binmişti, daha bu akbiller yeni yeni piyasadaydı ve belediye otobüs şoförleride akbil satışı yapmıyordu. Teyze para vermeye kalkınca şoför, yolculara fazla akbili olan var mı sor demişti.

Teyze otobüsün içine doğru güçlü bir sesle bağırmıştı ; “ Fazla akfili olan vaar mıııı?”
Akfil demişti, hahahaha !!!!

Bir de geçen gün bir belediye otobüsünün üzerindeki reklam yüzünden otobüse gıcık oldum neyseki bineceğim otobüs değildi :) Belki siz de görmüşsünüzdür. “Vakit” gazetesi reklamı. Reklam şu; “Bazı gazeteler okunmak içindir (üstünde Vakit gazetesinin fotoğrafı)
Sol tarafta da “Bazı gazeteler kullanmak içindir” (Üstünde içki şişesine sarılmış bir gazete fotoğrafı) Ne kadar taraflı ve ayrımcı bir düzeyde:(
Yandaşlığın ve ideolojik yaklaşımın halkın içine sızdırılmaya çalışılması bu olsa gerek :(


Toplu taşıma araçlarının içinde genelde tek tip bir ifade şekli vardır. Asık bir surat ve tek bir noktaya bakış. Bu beni biraz kassa da yolculuğum uzun sürmediği için pek dert etmiyorum.
Hem bazen eğlenceli de olabiliyor akfil olayında olduğu gibi :)
Yürümeyi çok sevdiğim için bazen üç durak kadar yürüyüp öyle biniyorum.
Ama en sevdiğim otobüs yolculukları şehirlerarası olanlar. Otobüsün markası Mercedes olursa da değmeyin keyfime :))

Bu börek lezzet anlamında "10" puanı hakeden bir börektir. (Yemekteyiz'de hiç 10 puan veren oldu mu, ben görmedimde :))

Malzemeler:

  • 1 kilo yufka
  • 1 kilo pırasa
  • 2 adet havuç
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
  • 4 su bardağı yoğurt
  • 2 yumurta
  • Karabiber, kimyon, tuz



Yapılışı:

  1. Pırasaları yıkayıp çok ince kıyın.
  2. Havuçları rendeleyin.
  3. Sıvıyağda önce pırasaları kavurun.Sonra pişmesine yakın havuçları katın.
  4. Tuz, karabiber ve kimyon ilave edip ocağı kapatın.
  5. Yufkaları sigara böreği yapacakmış gibi tek bir yufkadan 6 parça çıkacak gibi üçgen şeklinde kesin.
  6. Genişçe bir kapta 3 su bardağı yoğurt, 1 yumurta ve 1 kaşık sıvıyağı çırpın.
  7. Üçgen yufkalara önce bu yoğurtlu harçtan sürüp, sonra pırasalı harçtan koyun ve sigara böreği sarar gibi sarın.
  8. Yağladığınız tepsiye yanyana dizin.
  9. Üzerlerine 1 su bardağı yoğurt ve 1 yumurtanın sarısını çırptıktan sonra sürün.
  10. En son susam ve çörek otuyla süsleyip 180 derecede fırında pişirin.


7 yorum:

öykü dedi ki...

akfil ha :))
cok guldum cok..
bı de
ben pırasalı boıregı hep duyuyrodum ama hıc yemedım..
cok nefıs gorunuyor ben bunu yapıcam:)
tskler

kesmeşeker dedi ki...

Öykücüm,
Aynen öyle oldu.Kahkaha atmamak için kendimi zor tutmuştum otobüste :)

Böreği yaparken pırasaları çok ince kıy.Bu şekilde daha kolay pişer ve çiğ kalmaz.Mutlaka tatman gereken bir lezzet :)

PaNDoRa dedi ki...

A-aa öÖyküm de uğramış buralaraaaa, ne güzelll :)

Merhaba Pınarcığımmmm, özledim seni çokkk :) Öyle keyifli ve eğlenceli yazmışsın ki yine ama senden bir rica "ne olur, ne olur, lütfen lütfen yorumları pop3 pencerede aç", çünkü ben şu andaaa mesela aynı anda şarkıyı dinlemeeek, yazıyı okudukça yorumlaştırmaaak (ki bu çözümlenen bişi) ya da ne bileyim pırasalı böreğe gözümü dikerek yorumlamak istiyorum yazını :))) Anlıyorsun değil miii :))

Şimdi, gelelim asıl konuyaa, çok komik anlar yakaladığım, ama kimi zamanda sinirden çatladığım ve kavgacı ruhumun isyan çıkarttığı anlarım vardır otobüslerde. Yaa hiç unutmam adamın biri resmen burnumun dibinde gaz çıkarmıştı yaa, oturuyordum koltukta ayaktaydı o ve de tam burnumun dibinde düşün artık olayı. Düşününce hala kendimi çok kötü hissettiğim bir anıdır bu, kötü anıııı :s

Pırasalı börek çok güzeldir çokk! En sevdiğim börek çeşitlerinden birisidir, ellerine sağlık canımm.

Sevgiyle kal, görüşmek üzere...

kesmeşeker dedi ki...

Pandoracım,
Yorumlar pop3 pencerede artık canım, uyarın için teşekkürler :)

Otobüslerde o kadar çok şey oluyorki gaz çıkartan, kusan.
Toplu taşımayla yolculuğun dezavantajları maalesef :(

Pırasalı böreğe eşimde çok bayılır ve sürekli talep eder. Sık sık yaparım bende canım

Görüşürüz Pandoracım, şu aralar msn'ede pek giremiyorum yoğunluktan.
En kısa zamanda görüşürüz.
Öpüldün canım :)

PaNDoRa dedi ki...

ödülün var Pınarcığımmm

UFUK ÇİZGİSİ dedi ki...

On numara.:)
Otobüsteki yaşadıklarınız da çok hoştu ya.:)

kesmeşeker dedi ki...

Ufuk çizgisi,
Teşekkür ederim, beğenmenize sevindim :)