26 Eylül 2008 Cuma

Mercimek Köftesi

Bayram geldi, çattı.Bayram nedeniyle uzunca bir tatil olması herkes gibi beni de mutlu etti.Bu bayram İstanbul’dayız, ama bunun için çok üzülmüyorum. Çünkü aynı zamanda kalabalığı azalmış bir İstanbul’un tadını çıkarmak için can atıyorum.Günü birlik İstanbul gezileri organize ediyorum kafamda. Özellikle Polonezköy’e gitmeyi çok istiyorum. Doğayla baş başa kahvaltı edip,yürüyüş yapıp ya da bisiklete binip oksijen depolamak istiyorum.Bol bol fotoğraf çekmek istiyorum orada.Umarım hava tam istediğimiz gibi bir bahar havasında olurda keyfimiz daha bir katmerlenir.

Ortaköy, Yeniköy, Beşiktaş,.. bizi bekler. Fazla bekletmeden oralara da bir uğramalı. Şöyle bir boğaz turu fena olmazdı :D

Cuma Pazarı… Cuma günleri en yoğun olduğum günlerden biri olduğu için epeydir gidemiyordum. Pazaryerleri hep enerji verir bana. Tezgahların arasında kaybolup, pazarlık yapmak, dolaşırken haşlanmış mısır yemek hoşuma gider. (Şimdilerde mısırı da bardağa doldurdular ya pes! Onun tadı kemirirken çıkar değil mi ? Ay anti-yenilikçi biri oldum çıktım ben galiba :D)

Leman Sam konseri varmış 1 Ekim’de Balans’ta. Bir arkadaş grubu oluşturup gitsek ya ! Ne zevkli, ne muhteşem olur.

Robert De Niro ve Al Pacino’nun filmi geliyor.Kaçar mı Allah aşkına ?

Canım sürekli gezmek olur mu ? Biraz da evimizde dinleniriz. Okunması gereken bir dolu kitap var. Sonra film seyredip, dondurma yeriz. (Carte Dour’un Fıstık Büyüsü’nü deneyin, mmmgggghhh :D)

Tamam, yukarıdakileri yapmak güzel.Ama bayram ziyaretlerini de unutmadım canım. Ziyaretlerimizi bitirip sonra tozu dumana katarız :D

Eveeeet !
Sevgili dostlar, gelmekte olan Ramazan Bayramı’nız kutlu olsun.
Umuyorum ki , bu bayramda, ruhunuz, yiyeceğiniz o şekerlerle, çikolatalarla, tatlılarla ballansın,tatlansın :D
Bayramınız ailenizle, dostlarınızla kısaca sevdiklerinizle dolu dolu, süüüpeeeerrr geçsin. :D Her şey gönlünüzce olsun :D

Tarifim:

Malzemeler:

  • 1.5 su bardağı kırmızı mercimek
  • 1 su bardağı köftelik bulgur
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 4-5 adet taze soğan
  • Yarım demet maydonoz
  • 1 tatlı kaşığı acı biber salçası
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • kimyon, tuz

Yapılışı:

  1. Mercimekleri temizleyip yıkayın.
  2. Üzerini 2-3 parmak su geçecek şekilde tencerede iyice haşlayın.
  3. Sonra içine 1 bardak köftelik bulguru boşaltıp, tuz ekleyip karıştırın ve demlenmeye bırakın.
  4. Taze soğan ve maydonozları ince ince kıyıp kenarda bekletin.
  5. Küçük bir tavada sıvıyağda salçaları ve baharatları kavurun.
  6. Tencerede mercimek ve bulgurun üzerine boşaltıp karıştırın.
  7. Sonra derince bir kapta mercimek, bulgur, taze soğan ve maydonozları iyice yoğurun.
  8. Elinizle köfte şekli verip marul ve limonla servis edin.


6 yorum:

Kızıl dedi ki...

Oldum olası nefret ederim şu bayram günlerinden. Kafamı kuma gömsem bir yararı olur mu acaba? Mercimek köftesini bayramlardan çok seviyorum. Bana tek coşku veren ve keyifle kutladıklarım ise kesinlikle Milli bayramlar. 19 Mayıs olsun, 23 Nisan olsun, Zafer bayramı, hele ki Cumhuriyet bayramı. Çünkü o zamanlar aile ziyareti gerekmiyor ve elini öpeceğim bir Anne ve Baba'mın olmaması tokat gibi suratıma çarpmıyor, kendimi yalnız hissetmek zorunda kalmıyorum. Pınar neden anlattım bunu sana bilmiyorum. Üzgünüm :( Sanırım paylaşmak istedim :((

Sevgiler, iyi bayram ve tatiller...

kesmeşeker dedi ki...

Pandoracım,
Bayramlar sana böyle hissettirdiği için üzgünüm :(( Ama sen yine de eli öpülecek bir annesin :) O yüzden bayramlar senin için anlamını yitirmesin.Ve umarım ailenle çok iyi bir bayram geçirirsin canım :)
Sevgiler :)

Adsız dedi ki...

İyi bayramlar..

kesmeşeker dedi ki...

Klasik tatlar,
Size de keyifli ve mutlu bayramlar :)

Adsız dedi ki...

Hayirli bayramlar.

kesmeşeker dedi ki...

Sanemcim teşekkür ederim,
Seninde geçmiş bayramın mübarek olsun :)