7 Ocak 2008 Pazartesi

Kabak Tatlısı


Üşüyoruuuuummm:(((

Tam bir haftadır işyerinde üşüyorum.Neden mi? Klimalarımız bozuk ve tamirde de ondan. Ay her şey üst üste geldi.Geçen hafta evdeki kombi arıza yaptı, bir iki gün evde donduk.Sözleşmişler gibi işyerindeki de öyle.Soğuktan elim mouse'a yapıştı.Ayaklarım taş kesti.Hiç içmediğim kadar çay, kahve, bilumum sıcak içecek tükettim ama nafile tabi.Bunun akabinde hassas, naif ve zayıf olan bünyem gribal enfeksiyona yakalandı. Bu arada eşimin arabasının karbüratörü de benide bekleyin ben de bir bozulayım deyip o da bozulmaz mı? O da tamirde.Yani bu hafta bizim için tamirciler haftası. Sabahları arabada olmadığı için birde yollarda soğuğu yiyor muyum? Evet yiyorum.Perişanım yani. Üstelik en fazla 40-50 kişi alan ama 100 kişi binilen otobüslerden birine binmek zorunda kalıyorum.Yurdum insanıyla samimi yolculuklar yapıyorum. Felaketler üstüste anlayacağınız.Bu arada bunların üstüne kar yağışını ve buz gibi havayı saymıyorum bile. Ama saymış oldum galiba :)) Çok şikayet ettim biliyorum. Ama ne yapayım? Sabrım tükendi artık:(( Kabak tadı verdiler. Bu cümleden sonra tarifime geçmenin tam zamanıdır.

Malzemeler:

  • 2 kilo balkabağı
  • 2.5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı ceviz (dövülmüş)
Yapılışı:

Kabağı soyup temizledikten sonra 2-3 parmak genişliğinde dilimleyin. (Hazır soyulmuş ve dilimlenmiş olanlarınıda alabilirsiniz).Geniş ve yayvan tencereye kabakları kat kat ve aralarına şeker serperek dizin. Yarım gün veya geceden bekletin ki kabak su salsın.Sonra ateşte kabaklar yumuşayana kadar pişirin. Soğuyunca servis tabağına alın.Dövülmüş ceviz serperek (kaymak,hindistan cevizi de olabilir) servis yapın.(Ben cevizi daha çok seviyorum)

Not: Pişmesine yakın kapağını açık pişirin ki şerbeti koyulaşsın.

Afiyet olsun:))
Bu hafta felaket yoğunum. Şimdi bile nasıl fırsat buldumda yazdım bilemiyorum.

4 yorum:

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Kabak tadı verdiler ve Kabak tatlısı tarifi ha ? Güzel uymuş :)

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Serzeniş'i yazdım sobelemek de yakında geliyo :)

kesmeşeker dedi ki...

teşekkürler Recep Hilmi, yakında bende seni sobeleyeceğim:))

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Bekliyorum :)