23 Ocak 2008 Çarşamba

Mantarlı Kıymalı Börek

Yaşasııııııııın !!!!!!!
En çok sevdiğim dizi yakında başlıyor.
Lostum, canım dizim :)

Bu kadar zaman oldu hiç bununla ilgili bir şey yazmadığımı fark ettim. Yazmadan olmaz, ayıp olur :) Geçen sene bu zamanlarda tanıştık kendileriyle.Arkadaşlarımız dvdlerini almışlar,bize de tavsiye ettiler.İyiki de etmişler. Bizim hayatımızda bir dönem başlamış oldu.
Öyle sevdik ki diziyi peşpeşe bölümleri seyrederken zaman nasıl geçiyor anlamadık.Dizi dediğin öyle olmalı zaten. Konusuyla seni içine almalı, karakterleri içine sinmeli ve bir cazibesi olmalı. Diğer dizilerden çok farklı bana göre. Bu kadar çok sevmemin nedenleri var tabiki. Sayayım;
1. Hikayesinin ilginçliği, gerçekdışılığı ve sıradan olmaması.
2. Dizinin özünü gizem unsurunun oluşturması.Bir bulmaca, bir puzzle gibi olması ve her bölümünde kafada yeni bir soru işareti bırakması.(4.sezonunun başlayacak olmasına rağmen hala cevaplanmamış öyle çok soru varki)
3. Bölüm bittikten sonra seni düşünmeye itmesi ve teoriler üretmeni sağlaması.
4. “Çift zamanlı ilerlemesi” Karakterlerin geçmişinin, geleceğinin ve bugününün iç içe geçmiş olarak seyirciye sunulması ve bu anlamda onları her bölümde daha iyi tanıyabilme özelliği.

5. Bu yapboz içinde hem aşkın, hem entrikanın, hem ihanetin, hem kıskançlığın… yani bir çok duygunun barınması.
6. Gerilim unsuru ( heyecanı yüksek seviyede tutması).
7. İzledikten sonra sinemasal bir tat bırakması.
8. Oyunculuk kalitesi. Rollerin sahici oynanması.(Benim aklımda kalan ve beni etkileyen en iyi sahne 1. sezonda Charlie’nin ağaca asıldıktan sonra Jack’in onu kurtarıp hayata döndürme sahnesidir.)
9. Dizinin eşsiz bir manzarasının olması.Deniz,orman ve süper bir sahil :)

10. Bittiği zaman büyük bir boşluk bırakacak kadar kaliteli bir dizi olması.

Bu da Recep Hilmi tarafından sobelendiğim konu; "sevdiğiniz bir şeyin resmini çekmek"

Bu benim çok sevdiğim bir dostumun hediyesiydi. O kadar minik bir kaktüstiki, şimdi büyüdü,yavruladı.Ve 3 senedir sapasağlam. Çok dayanıklı çıktı, aman nazar değmesin. Fondada sevdiğim başka şeyler gözüküyor,onlar ayrı :)) Ben de Klasik Tatlar'ı sobeliyorum:)))
Şimdi de tarifim ;

Malzemeler:

  • 3 adet yufka
İçi için:

  • 200 gr.kıyma
  • 400 gr.mantar (küp küp veya bıçaksırtı kalınlığında dilimlenmiş, ayrıca dilimledikten sonra yarım limon suyu sıkıp harmanlayınki kararmasın)
  • 1 orta boy soğan (küp küp doğranmış)
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1/2 yemek kaşığı domates salçası
  • Yarım demet maydonoz
  • Karabiber,tuz

Harcı için:

  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • tuz
Üzeri için:

  • 1 yumurta sarısı
  • Susam ve çörek otu
Yapılışı:

İçini hazırlamak için; genişçe bir tavada sıvıyağda soğanı kavurun.Sonra kıymayı katıp kavurmaya devam edin. Mantarları ilave edip mantarlar suyunu çekene kadar pişirmeye devam edin. En son salça,tuz ve karabiberini katıp ocağın altını kapattıktan sonra kıyılmış maydonozu katıp karıştırın.

Harcını ise, bir kaseye yumurtaları, yoğurdu ve sıvıyağı ve tuzu koyup karıştırarak hazırlayın.

1 adet yufkayı yayın, ortasına biraz harç sürüp kenarlarını yanlardan içe doğru az katlayarak kare bir şekil elde edin.Bu kare şekli dörde kesip dört kare daha elde edin. Bu karelere harcı sürüp üzerine kıymalı mantarlı içten koyarak dört kenarından bohça şeklinde katlayıp, katlanmış kısım alta gelecek şekilde yağlanmış tepsiye yerleştirin.Diğer yufkalarada aynı işlemleri uygulayın.

En son üzerlerine yumurta sarısı sürüp, arzuya göre susam ve çörekotu serpin.170 derecede fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Enfes bir börek oldu, kesinlikle deneyin.

6 yorum:

DÜDÜKLÜ TENCERE dedi ki...

Arkadaşım,blogunu çoğu zaman ziyaret
ederim. Sizin anlatım dilinizi çok severim ve ilginç bulurum. Daha önce
söz etmiştim. Bu gün patlıcan dolmanız için yorum yazmak niyeti ile
blogunuza geldim,mantarlı kıymalı
börek tarifini görünce işler değişti.
Sevdiğim bir böreği görmemezlikten gelemezdim.Müthiş görüntüsü var, elinize sağlık. Yalnız bir konuda çok
üzgünüm. Klasik Tatlar'a verdiğiniz
değer için çok teşekkür ediyorum
ama,'sobe'konusuna katılamıyacağımı
belirtmek isterim. Nedenlerimi saymak yerine çok sevdiğim bir arkadaşın bu teklifini çeşitli nedenler yüzünden kabül etmedim.
Bunun mümkün olmaycağını,özür dileyerek belirtmek isterim.
Ayrıca inceliğiniz için çok teşekkür ederim. Sevgiler.

kesmeşeker dedi ki...

Peki,nasıl isterseniz, bir dahaki sefere aklımda olsun.
Sevgiler.

Okyanu∫takί rüzgar ~ dedi ki...

hmm benim buIduğum mim konusu ne de güzeI şeyIer görmemize vesile olmuş =) kaktus çok cici.. tarigfler zatenn ahh bir evim ovsa mutfağım ovsa dedirten cinsten =(

kesmeşeker dedi ki...

Teşekkür ederim, keşke ikram edebilsem:)
En kısa zamanda kendi mutfağının olmasını dileyeyim o zaman :)

Adsız dedi ki...

pasta börek olayını yapmak değil de yemeyi seven biri olarak gözüm takıldı sonra bi baktım losttan bahsediliyor 4. sezondan hah dedim tam benlik yazı, sonra eski işyerimdeki kaktüsüm aklıma geldi :) ilk önce basit google reklamları yayınlayan sitelerden sanmıştım ama göremedim hiç bi reklam.

kolay gele... görüşmek üzere...

kesmeşeker dedi ki...

Teşekkür ederim mys,
Senin de lostsever olman güzel :)
Reklam almak için değil,haz aldığım için bu işi yapıyorum :)