4 Aralık 2007 Salı

Çaylı Fındıklı Kek

Selaaammm:))
Bu haftaya çok yoğun başladım.Siteyi dün güncelleyecektim ama fırsatım olmadı.Gerçi bugün de ilerleyen saatlerde tempolu iş saatleri beni bekliyor:( O yüzden fırsat varken paylaşmak istediklerimi paylaşayım.
Cumartesi günü iki filme birden gittim. Biri Beyaz Melek, diğeri Beowulf. Beyaz Melek, Babam ve Oğlum tadında bir film değil.Önce bunu söyleyeyim. Ağlıyor muyuz, evet ağlıyoruz. Ama hikâye ve konular zaten bu amaca hizmet ediyor. Yani senarist ve yönetmen Mahsun Kırmızıgül, bizi ağlatmak için çok uğraşmamış. Huzurevlerindeki yaşlı insanlara yapılan eziyeti gözlerimizin önüne sermesi ve herbirinin buruk hayat öyküleri -evlatları tarafından istenmeyen anne ve babalar, Kore Savaşı gazilerinin dramı, 1999 depreminin sarılamamış yaraları-gibi hazin hikâyeler bizi ağlatmaya yettiği gibi, gözyaşları kendiliğinden akıyor zaten. Ancak insan olmayan ağlamaz bu filmde. Kötü bir film değil, Türkiye'nin en usta, saygıdeğer oyuncuları var, hepside rollerinin hakkını fazlasıyla veriyor. Gidilme sebebi bu olmalı zaten filmin, reklâmı çok yapıldığı için gidilmemeli. Sonuç olarak; ağlatmaktan çok güldürmek daha zor gibi geliyor bana. Yanılıyor muyum? İlgilenenler için Beowulf'un yorumu da aşağıda.

Hani geçenlerde bir kek yapmıştım çok beğenilmişti demiştim ya, tarifi işte aşağıda :)
Görüşmek üzere, kendinize iyi davranın :)

Malzemeler:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı çay (çayın sadece demini bardağa koyun ve soğutun)
  • 1 paket kakao
  • 1 su bardağı fındık (kırılmış)
  • 3 bardak un
  • 1 paket kabartma tozu

Süslemek için:

  • Sprey krema
  • Çikolata sosu

Yapılışı:

Derince bir kapta yumurtalar ve şekeri çırpın.Sonra sıvıyağ, çay ve kakaoyu sırayla ilave edip çırpmaya devam edin.Eğer süslemek için krema veya çikolata sosu kullanmak istemezseniz yada sevmiyorsanız, kenara 1 subardağı kadar bu karışımdan daha sonra kullanmak için ayırın.Fındık,un ve kabartma tozunu da kattıktan sonra fırın kabınıza (kabı yağlamadan) bu karışımı dökün. 150 derecede yarım saat kadar pişirin. Fırından çıkınca sıcakken kenara ayırdığınız karışımı dökün ve üzerine yayın.İsterseniz böyle bırakın ya da pasta görüntüsü vermek için (kekide ıslak kek gibi oluyor çünkü) kremayla ve çikolata sosuyla süsleyin.Gayet şık ve lezzetli :) Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: