29 Aralık 2007 Cumartesi

Tavuk Mantar Sote

Efeendiiiiim, herkese selamlar:)
Bayramdan önce gösterime giren ve çok seyretmek istediğim "Kabadayı" filmine dün akşam gittim.Film ben de iyi bir etki bıraktı.Oyuncular o kadar sahiciydiler ki. Şener Şen'in bunca yıllık oyunculuğu ve profesyonelliği zaten tartışılmaz.Komedi ve dram türlerinin her ikisinide çok başarılı oynayabilen Türk oyuncu çok azdır.Şener Şen de bu konuda benim için listenin en üstündedir, hatta tektir. "Kabadayı" da başarıyla oynadığı "Eşkiya" da seyredip çok beğendiğimiz karaktere yakın ama tabiki birebir benzemeyen bir tipleme çizmiş.Bu filmde de rolünün hakkını fazlasıyla veriyor. Şener Şen'in en sevdiğin filmlerini sırala deseniz 1-Muhsin Bey, 2-Eşkiya 3-Kabadayı olurdu.Yani bu filmi ilk üçe alırdım.Kenan İmirzalıoğlu'na gelince eğitimli olmadığı halde bu kadar iyi oyuncu olabilmesi ve kendini geliştirebilmesi içinde varola gelen yeteneğin bir dışa vurumu diye düşünüyorum. Psikopat bir mafya üyesini çok başarılı oynamış.Bence Türkiye'nin bir jönü var :))(Bir aralar böyle bir tartışma vardı Türkiye'de jön yok diye,alın bu film cevap). Rasim Öztekin'se filmin olmazsa olmazlarından.Hem espri ve renk katması açısından, hem de "cesur ve mert olmanın erkeklikle değil yürekle olduğu" mesajını vermesinden. İsmail Hacıoğlu ve Aslı Tandoğan'da fena değiller ama diğerlerinin yanında oyunculukları birazcık silik kalıyor.O kadar olacak.Filmin hiç mi kötü yanı yoktu derseniz. Kötü değil de eksik yanları vardı.Akılda kalıcı bir film müziğinin olmaması,özellikle son sahnelerde senaryoya gereksiz esprilerin katılması gibi. Neyse arkadaşlar, film beni genel anlamda tatmin etti.Hele "Beyaz Melek"ten sonra "budur" dedim.İzleyiiiiiiiin :))
Tarifime gelince;
Malzemeler:

  • Yarım kilo tavuk göğsü (kuşbaşı doğranmış)
  • 250 gr.mantar (konserve mantarım vardı ben onu kullandım)
  • 2 adet sivri biber
  • 1 orta boy kuru soğan (varsa arpacık soğan kullanın 10-15 adet)
  • 2 orta boy domates
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ
  • tuz,karabiber,kırmızıbiber

Yapılışı:

Tencereye sıvıyağı dökün,soğanları ve biberleri soteleyin.Sonra tavukları katıp biraz kendi suyunda kısık ateşte pişirin.Mantarları katıp suyunu çekmesini bekleyin.(Benim konserve mantar olduğu için su salmadı)Küp küp kestiğiniz domatesleri de katın.Tuzunu,karabiber ve kırmızı biberleri de kattıktan sonra pişirmeye devam edin.Domateslerde içinde pişince altını kapatın.



Esen kalıııııınn :))))))))))))

4 yorum:

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Bizim ahçının en iyi yaptığı yemeklerden birisi...

Ayrıca bu hafta sinemaya gidemedim bi türlü yaa... Mecburen kiralayıp izliycem Kutsal Damacana ve Kabadayı'yı...

kesmeşeker dedi ki...

Kutsal Damacana'ya ben de gitmedim.Onun için iyi mi kötü mü bilemiyorum.Ama Kabadayı'yı mutlaka izle derim :))

Butterfly dedi ki...

Beyaz melek daha iyi gibi geldi bana aslında, kabadayı'da genelolarak Sener Sen'e yaskımamıs o kabadayı rolu, eski bir kabadayı bıle olsa sankı daha yavan olmus gıbı hıssetmıstım, bır hafta arayla ızlemıstım ıkısını de.

kesmeşeker dedi ki...

Beyaz Melek kötü bir film değildi kesinlikle.Zaten o usta oyuncular oynadığı için bile izlenebilecek bir film.Ama ağlatmak için o kadar uğraştırılmıştı ki filmde.O yönü bana hitap etmedi.Ben de Şener Şen'i hep "Muhsin Bey" olarak hatırlamak isterim.