8 Kasım 2007 Perşembe

Mercimekli Bulgur Pilavı


Günaydınnn!!!

Havalar iyice soğudu değil mi? Küresel ısınmadan, soğumaya geçiş yapmışız gibi hissetmeye başladım. Sevmiyorum ben soğuğu. Ne yapayım? Benim mevsimim kesinlikle yaz. Gri olmayan, açık, masmavi bir gökyüzü, sapsarı,sımsıcak bir güneş, hafif kıyafetler.... Neyse, nankör olmamalıyım. Kışıda sevmeliyim, karıda, çamuruda :P
6 Kasım'da Yıldız Teknik Üniversitesi Oditoryum'un da Türkiye Blog Konferansı vardı.
Çalışmak zorunda olduğum için gitme gibi bir şansım olamadı ama çok gitmek isterdim doğrusu.
Sitelerden takip ettiğim kadarıyla blog yazarları için çok faydalı ve aydınlatıcı bilgiler aktarılmış.

Mert Ulaş konuşmasında çok doğru bir tespit yapmış ve demiş ki ; "Belki yıllardır topluma okuyun,okuyun demek yerine yazın yazın demeliydik. Çünkü yazan insan okumaya başlıyor.Diğer blogları en çok okuyanlar da yine blog yazarları. Bu açıdan bakıldığında blog yazarlığını kişisel bir gelişim aracı olarak görüyorum.Blog Yazarları niçin yazar? En temel olarak, samimi şekilde kendisini ifade eder."

Yeni başlamış bir blog yazarı olarak bu tespitine imzamı atıyorum. Çünkü bu işe başladığımdan beri daha fazla okuyan, daha çok site gezen, daha araştırmacı biri oldum çıktım diyebilirim.Bunun bana katkısı çok güzel olacak diye düşünüyorum. Yazmak ve paylaşmak tek yapmam gereken bu.

O zaman geçenlerde yaptığım pilavın tarifini yazmaya başlayayım;

Malzemeler:
  • 1,5 su bardağı bulgur (iri bulgurum vardı ben onu kullandım)
  • 1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
  • 2 ,5 su bardağı su
  • 1 orta boy soğan
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • tuz

Yapılışı:

Bulguru ayıklayıp, yıkayın.Soğanı yemeklikten biraz daha küçük doğrayın.Tencereye yağı koyup soğanları sararıncaya kadar kavurun. İçine suyu ilave edin. Kaynayınca bulguru ve haşlanmış yeşil mercimeği katın.Tuz ve kimyonuda kattıktan sonra kısık ateşte suyunu çekmesini bekleyin. Çekince tencerenin üstüne bir bez veya kağıt havlu kapatıp demini almasını bekleyin.

Sevdiğimiz, çok lezzetli bir pilav. Deneyin derim :)

Şimdiden afiyet olsun.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba tarifleriniz ve blogunuz cok güzel olmuş ellerinize saglık benım blogumda http://ozleminmutfaginda.blogcu.com